Nowe możliwości w Google Moja Firma

Nowe możliwości w Google Moja Firma

Na początku roku 2015 zauważyliśmy problem z wyświetlaniem się zdjęcia firmowych w Mapach Google. Jak już bywało w przeszłości, chwilowe nieudogodnienia okazały się zmianą na lepsze. Firma Google wprowadziła właśnie nowe możliwości w zarządzaniu zdjęciami w Google Moja Firma.

Nie bądź anonimowy

Pierwszą zmianą jest rozdzielenie zdjęć głównych profilu (zdjęcia tożsamości), które zostały podzielone na:

  • Zdjęcie profilowe – zdjęcie profilowe powinno tematycznie nawiązywać do profilu działalności, tak aby klienci mogli bez problemu go rozpoznać
  • Logo – w tej sekcji bezwzględnie powinno znaleźć się logo firmy, które wpłynie na rozpoznawalność marki
  • Okładkę – zdjęcie w tle ma być graficznym uzupełnieniem profilu
  • Szczegółowe kategorie

Kolejnym rozwiązaniem wartym uwagi jest rozdzielenie zdjęć na poszczególne kategorie. Co ciekawe w zależności od profilu działalności grupy są różne. Przykładowo w przypadku restauracji mamy do dyspozycji następujące kategorie:

  • Zdjęcia z wewnątrz
  • Zdjęcia z zewnątrz
  • Zdjęcia potraw i napojów
  • Zdjęcia menu
  • Zdjęcia zespołu

Nowe znaczy lepsze?

Wprowadzone zmiany naszym zdaniem pozytywnie wpłyną na metodę wyświetlania się zdjęć w Mapach Google. Będzie w niej mniej przypadkowości, a nam administratorom ułatwi zarządzanie wizerunkiem firmy. Dodatkowo z ciekawością będziemy obserwować wpływ nowych rozwiązań na pozycję profili naszych klientów w Google Maps. Jesteśmy przekonani, że uzupełniony według wytycznych profil wraz z realizacjami Business View przełoży się na najwyższe pozycje.